Bakcsi György: Válasszon gyilkost magának!

A sok sci-fi után kis kitérő gyanánt egy jó kis detektívregényre vágytam és ismerősöm ajánlására vettem ezt a rövid (e-)könyvecskét. Nagyon érdekes a koncepció, ugyanis az olvasó választhatja ki, hogy ki lesz a végén a gyilkos, és azt a részt olvassa el csupán. Ahogy a fülszöveg is mutatja: önkiszolgáló detektívregény. A könyv jelenleg 90%-on áll a Molyon, így nagy bizalommal álltam neki az olvasásnak, ami lényegében egy vonatút alatt meg is volt.

cover-big.jpg

A történet egy tipikusnak mondható, Agatha Christie-féle krimi: angol kisváros, tehetős házigazda, a szereplők a ház urának születésnapja miatt össze vannak zárva és közülük valaki meggyilkolja Mr. Kirkebyt. Szépen apránként kihallgatjuk a résztvevőket, megismerjük az esetleges indítékokat, alibiket, majd pedig eldöntjük, szerintünk ki volt a gyilkos.

 

Spoiler

Első olvasásra nagyon törtem a fejem, hogy menjek az egyértelmű jelöltre, vagy valami abszolút meglepetést válasszak. Végül az előbbi mellett döntöttem és a feleséget választottam. Az indíték egyértelmű, hiszen a férje halálával ő örökli a vagyont. Ezenkívül azt hittem, hogy akit láttak a férj ruhájában fürgén felosonni a lépcsőn, az igazából a feleség volt, aki el akarta hitetni a többiekkel, hogy abban az időpontban még élt Mr. Kirkeby. Ebben sajnos tévedtem.

 

Igen rövid, de szórakoztató történetet ismertem meg, a nyelvezete humoros, ami még jobb élménnyé tette az olvasást. A kiindulópont elég sablonos, azonban nem is ez a lényeg, ugyanis egyedisége abból adódik, hogy önkényesen mi választjuk ki a bűnöst. A befejezés nagyon ötletes és valójában jóval nagyobb értéket tartogat magában ez a könyv, mint az elsőre látszik: ha évente egyszer valaki előveszi és elolvassa újra és újra egy másik gyilkossal, akkor igazából egy helyett nyolc történetet ismerhet meg. Egyetlen negatívum számomra a rövidsége csupán, emiatt 4,5 Halálcsillagra értékelem.

death-starfull.png death-starfull.png death-starfull.png death-starfull.png death-star.png